Exchange Ottawa aankomst - Reisverslag uit Gatineau, Canada van bart moelands - WaarBenJij.nu Exchange Ottawa aankomst - Reisverslag uit Gatineau, Canada van bart moelands - WaarBenJij.nu

Exchange Ottawa aankomst

Door: Bart Moelands

Blijf op de hoogte en volg bart

01 Januari 2015 | Canada, Gatineau

Hoi allemaal,

Ik ga mijn volgende avontuur tegemoet. Canada onveilig maken!

De heenreis liep redelijk vermoeiend. Van deur tot deur ongeveer 22 uur onder weg geweest. Eerst naar Amerika gevlogen, bij de grens lang moeten wachten tot we eindelijk verder mochten. Vermoeid zat ik vervolgens in Philidelphia 3 uur op mijn volgende vlucht te wachten.

Ik had 6 dollar meegenomen van thuis die ik mooi aan avond eten kon besteden. Vervolgens nog 2 uur gevlogen naar Ottawa, hier had ik problemen bij de grens vanwege dat ik geen papieren van school had meegenomen. Het duurde 45min. om ze over te halen dat ik echt maar 5,5 maand bleef en hier kwam voor mijn studie.

Het huis is mooi, ik verblijf in Gatineau (ongeveer 10min. rijden van Ottawa) in het franse gedeelte van Canada. Ik studeer gelukkig in het Engelse gedeelte aangezien hier, waar ik woon, veel frans word gesproken.

Ik verblijf met een vriend die ik uit Amsterdam ken, het klikt nogsteeds super goed. Zijn beste vriend woont hier ook in de kelder en daarmee klikt het ook goed.

De dag na aankomst heb ik het rustig aan gedaan, wat boodschappen gehaald en naar een auto gezocht om te kopen.

Gister was het oud & nieuw, het was erg gezellig. Eerst bij een aziatisch restaurant all you can eat gegeten en vervolgens hier thuis spelletjes gespeeld. Daarna savonds naar een bar tot 1 uur verbleven. Hier gaan de bars al om 2 uur dicht, in Amsterdam waren die vaak open tot 6 uur, ik heb er verder geen problemen mee.

Ik heb erg zin om mijn school te zien en te beginnen met fitnessen. Het is redelijk koud hier, rond de -10 graden. Er ligt nog bijna geen sneeuw maar het voeld koud. Binnenkort valt er wel meer sneeuw.

Mijn jetlag is redelijk vermoeiend, heb gister eindelijk wat dieper geslapen. Ben savonds vaak erg moe en smorgens klaar wakker. Het gaat wel steeds beter dus kom er wel overheen.

Dusver is Ottawa een soort mix van Montana met iets frans. Het is wel groter maar veel dingen doen me aan Amerika denken. Wat me dusver op valt is dat de taal geen normal frans is maar meer deens soms klinkt. Ik heb al wat dingen geleerd van mijn huisgenootjes. Ook schrok ik hoeveel tenten er voor de huizen staan, Canadese zetten savonds hun auto in een soort grote witte tent om het warm te houden. Ik ben erg enthousiast en heb het reuze naar mijn zin.

Jullie horen nog van me! Groetjes! :)

PS. Ben helaas nog geen millionaire geworden gister met de staatstrekking, mijn vader had een half staatslot gekocht. (0 euro gewonnen)

  • 02 Januari 2015 - 11:16

    Lisette En Frits:

    Hoi Bart,

    wat leuk om je weer te kunnen volgen op je nieuwe avontuur!
    De allerbeste wensen en heel veel plezier daar in Canada met je studie en alle nieuwe indrukken.
    Groeten uit Culemborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bart

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 9842

Voorgaande reizen:

29 December 2014 - 13 Juni 2015

Exchange Ottawa University

17 Juli 2010 - 01 Juni 2011

High School '10

Landen bezocht: